معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در ماه مبارک رمضان، افطاری ساده در معابر عمومی، بوستان‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، به عنوان یک رویداد اجتماعی با اهمیت اجرایی می‌شود.

برپایی افطاری ساده در معابر عمومی مشهد

به گزارش قدس خراسان، مهدی ابراهیمی اظهار کرد: یکی از سنت‌‎های حسنه در ماه میهمانی خدا، افطاری ساده است، برهمین اساس، معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، با مشارکت تشکل‌های مردمی به دنبال ترویج این سنت نیکوست.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به ارتقاء اخلاق اجتماعی در شهر مشهد مقدس اشاره کرد، ارتقای اخلاق اجتماعی موجب انسجام روابط اجتماعی و تقویت هویت دینی نیز در سطح شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه افطاری ساده، سنت حسنه‌ای است که از دیرباز در فرهنگ اسلامی و ایرانی پیشینه و سبقه دارد، افزود: در ماه مبارک رمضان، افطاری ساده در معابر عمومی، بوستان‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، به عنوان یک رویداد اجتماعی با اهمیت اجرایی می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: شهرداری و مدیریت شهری مشهد در این رویداد نقش تسهیل‌گری ایفا خواهد کرد و با مشارکت در حوزه امکانات، در برگزاری رویداد نقش‌آفرینی می‌کند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه طرح افطاری ساده از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان در تمام سطح شهر اجرایی می‌شود، گفت: تشکل‌های متقاضی در برگزاری طرح افطاری ساده می‌توانند در سامانه مشارکت‌های اجتماعی ثبت‌نام و طرح‌های پیشنهادی آنها بررسی و پاسخگویی می‌شود.

وی افزود: عموم شهروندان عزیز مشهدی که نذر افطاری دارند می‌توانند از این ظرفیت، در ارتباط با مساجد و سایر تشکل‌های مردمی، بهره بگیرند و در این حرکت خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.